Feltölt - Inspirál - Erőt ad

SculptU

SculptU

Gyerekjóga profin?! Egy jó oktató 6 ismérve.

2017. január 05. - sculpt_u

A nagyteremben felnőttek küzdenek a nyakatekert ászanákkal, míg a kisteremben apró srácok és cuki kislányok, a legnagyobb természetességgel ugranak bele a pózokba. Szerencsére sok helyen jógázhatnak már együtt szülők és gyerekek, így a párhuzamosan tartott órákon mindenki kikapcsolódhat és ellazulhat.

 A gyerekjóga egyre népszerűbb manapság és hasonlóan profi vezetést igényel, mint a felnőtteknek tartott órák. Hogyan válasszunk a csemetéknek oktatót vagy éppen magunknak tanfolyamot?

A SculptU kérdez - Jakab Adrienn vall.

 

Kikerült a Facebookra pár keleti környezetben készült gyerekjógás képed, Indiában is oktattál gyerekjógát?

 15823857_10155096306192150_1364736174_o.jpg

Igen, Indiában is volt már lehetőségem oktatni gyerekeknek, hisz bárhová utazom a hivatásom mindig velem utazik. A fotók amiket láthattál idén Burmában készültek, ahol csak pár jógás képet szerettem volna magamról a csodás templomok között, de ahogy az az gyerekjóga órákon is történik, a gyerekek elkezdik utánozni és szinte tökéletesebben kivitelezni a pózokat, mint az oktató. Így jártam itt is, inspiráltam őket, és nagyon édesen közös nyelv ismerete nélkül igényelték, hogy tanítsak nekik valami izgit. A végén a fotózásomból nem lett semmi, de nagyon mély benyomást tettek rám a helyi, kéregető utcagyerekek. Természetesen igyekezetüket zsebpénzzel honoráltuk, hogy a család mindennapi betevője meglegyen.

 Ha valaki gyerekjóga oktatóvá szeretne válni, mi alapján érdemes oktatóképzést választania?

 Szerintem a legfontosabb szempont, hogy a képzést vezető tanár szimpatikus legyen, de legfőképpen hiteles a te szemedben és a gyerekekében is.

Érdemes utánanézni, hogy mekkora tapasztalata van a gyerekekkel, le tudja-e kötni egy nagyobb gyerekcsoport figyelmét, nagyságrendileg hány gyerekjógát tartott már életében, szereti-e a gyerekeket és persze a jógát. Maga a képzés gyakorlatorientált-e vagy, főleg elméleti tudást ad, van-e lehetőség az adott jógaközpontban hospitálni, és a módszert alkalmazó tanároktól a képzés után is tanulni. 

Te hol tanultad a gyerekjógát?

15823837_10155096305422150_366082646_o.jpg

 

Én az első képzést 2009-ben Magyarországon végeztem el azóta oktatok. Közvetlen utána a Rainbow Kids jóga 3 napos képzését is elvégeztem Budapesten, de annyira megtetszett, hogy 2012-ben elmentem az 1 hónapos képzésükre Vietnámba, ahol rengeteg jó dolgot tanultam.

2010 óta az Olaszországi Gyerekjóga Oktatók Szövetségével is szakmai kapcsolatban állunk. Részt vettem képzésükön, de a szövetség elnökének annyira megtetszett a gyerekekhez való hozzáállásom, hogy azóta rendszeres előadó vagyok a különböző képzéseiken, workshopjaikon, sőt jó párszor már a milánói jógafesztiválon is tartottam órákat. Jól beszélek olaszul is, de szerencsére a gyerekekkel minden nyelven könnyen megtalálom a közös hangot. Szerencsémre a legjobbaktól tanultam, és saját tapasztalataimmal ötvözve gyúrtam össze a saját módszeremet, ami működik. Ezt legjobban a gyerekek ragyogó tekinteteiből tudom lemérni.

Azóta is rengeteget tanulok a gyerekektől, nagyon inspirálóan hat rám minden velük töltött jógaóra.

Látszik, hogy azonnal lelkessé válsz, amikor beszélsz a témáról...

 Persze, főleg hogy pár nap múlva indul a gyerekjóga oktatóképzésem, amit már nagy izgalommal várok, hisz a tavalyi évben nem tudtam rá sort keríteni.

 Szerinted mitől válik valaki jó gyerekjóga oktatóvá?

 Itt is a legjobb javaslatom, mint minden szakterületen, hogy rengeteget kell gyakorolni. Több száz gyerek, különböző korosztály, különböző stílusú gyerekjóga órák.

Én a mélyvíz híve vagyok :) 2010-ben 1,5 éven át egy gyerekeknek szóló Zöld túrazokni rendezvényen a Millenárison havonta egyszer egy délelőtt alatt rendezvényenként 300 gyereknek tartottam órát 6-7 csoportban. Alapvetően azt tanítjuk, hogy 15-20 főnél nagyobb csoportot ne vállalj, de én tényleg szeretem a kihívásokat. Ugyanígy a különböző jógás vagy gyerekrendezvényeken, ahol nem tudod, hogy kik érkeznek, hányan meddig maradnak az órán, mert szabadtéren van, és bármilyen jobb program elcsábíthatja őket, de te megteszel mindent, hogy érdekesebbé váljon az óra a gyerekeknek, mint minden egyéb, kizárják a külvilágot és veled maradnak.

Ezután már bátran el mertem kezdeni a saját gyerekjóga oktatóképzés tartását, hisz volt már elegendő tapasztalatom. 

Maga a képzés egy szuper önismereti út is egyben, hisz anélkül eléggé hiteltelen lenne kiállni a gyerekek elé, ha nem tudod, hogy ki vagy, mit szeretnél/mit tudsz adni nekik. A gyerekek ezt azonnal kiszimatolják, és utána már elég nehezen tudod lekötni a figyelmüket. Emiatt szeretem a kis létszámú képzéseket, hogy mindenkire jusson elegendő figyelem, és csak akkor haladunk tovább az anyaggal, amikor már mindenki kellőképpen belelazult és átélte újra a gyereki létet. Ez rengeteget szokott segíteni a meglévő vagy a jövőbeli saját gyerekekkel való viszonyukban is. Szerintem csak így érdemes!  

 Összefoglalva Adri szavait, a következőket vedd figyelembe, mikor tanfolyamot választasz:

- szimpátia

- hitelesség

- tapasztalat

- hozzállás

- gyakorlatorientáltság

- hospitálási lehetőség

Bővebb infó:

http://amasolejoga.hu/hu/oktatokepzes/kicsinapraforgok-gyerekjoga

A bejegyzés trackback címe:

https://sculpt-u.blog.hu/api/trackback/id/tr7412100851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása