Feltölt - Inspirál - Erőt ad

SculptU

SculptU

30 napos forró jóga metamorfózis

Avagy az első kihívásom története

2016. október 10. - sculpt_u

Itt van az ősz és a legtöbb forró jóga teremben beindul a "kihívások" időszaka. Rövid bevezető után, ezeknek, az elsőre embertpróbálónak tűnő, jóga kihívásoknak a hatásait mesélem el.

img_4859.JPG

Éppen 2010-et írunk és a Bikram központ (Astoria) lelkes látogatójaként már heti 2-3 hot jógát is beiktatok, a pilates mellé, mikor először hallok a "kihívásról"... Nem is jutott el az agyamig, hogy miről beszélnek az öltözőben.

"Hányadik napnál tartasz?"

"Biztos valami diéta" gondoltam.

Aztán amikor kicsit szociálisabbra vettem a figurát és megkérdeztem miről van szó, megtudtam, hogy ez bizony a 30 napos kihívás.

Az első gondolatom természetesen az volt, hogy a résztvevők valószínűleg mind megbolondultak és az agyvérzésre hajtanak. Beszélgetőpartnerem immáron harmadszorra csinálta végig a 30 napot, ami pontosan 30 nap folyamatos Bikram/hot/forró stb. jógát jelent. Napi másfél óra izzadás, 40 fokos teremben, 26 ászana ‘kíséretében’. Igen szombaton is, és igen vasárnap is, vagyis jól érted, minden áldott nap.

Miután láttam, hogy nemre -, korra -, kondícióra való tekintet nélkül, milyen sokan végigcsinálták ezt a küzdelmet, elhatároztam, hogy én is meg tudom, meg fogom oldani és ez meg is történt.

 ÉLMÉNYEK ÉS HATÁSOK

30 nap alatt "rászoksz a vízivásra" és a narancsbőr helyzet is látványosan javul.

 Az irodában ülve maximum 2-3 kávét és egy zacskós levest hörpintettem le, így nem volt kérdés, hogy a narancsbőr és én jól ismerjük egymást. A kihívás alatt simán lecsúszott a napi 3 liter víz és mindez az intenzív mozgással, izzadással kombinálva azt eredményezte, hogy a 30. nap végére, az előbb említett göröngyös felületek szinte teljesen eltűntek.

Búcsút mondhatsz minden fájdalomnak a hátadban, válladban, nyakadban.

A harmadik héten elkezdett fájni a hátam, a nyakam, a lábam, a csípőm, de egy kellemes fájdalmat képzeljetek el. A gép előtti görnyedéstől beállt vállam tejesen kilazult, a hátamban nem voltak letapadások, se csomók.  A masszőröm meg volt lepődve.

Centikben lesz mérhető a változás!

Értek meglepetések annak ellenére, hogy nem volt rajtam felesleg. 2-3 centi mínusz szinte mindenhonnan. Ellenőriztem a magasságomat és a mérőszalag azt állította, hogy 2 centit nőttem. Akárhogy is nézzük a kamaszkorból már kinőttem, így valószínűleg megnyúlt a testem a gyakorlatok hatására (csigolyák eltávolodnak és mintha egy kötélen húznának, az ég felé, nyújtózik a test). A 30 nap szálkásító, fogyasztó hatása vitathatatlan volt.

Rugalmas és feszes leszel.

A bőröm teljesen megújult, először folyamatosan hámlottam, aztán a fránya pattanások is megjelentek, de ez a méregtelenítés folyamatához hozzá tartozott. A mindennapos izzadás eleinte megterhelő volt, de megfelelő ásványi anyag pótlással lehet kezelni a helyzetet (Basica sport por mellé, magnéziumot, cinket szedtem). A kihívás végén bababőrrel vettem át az oklevelet.

Érzékelhetően energikusabb és rugalmasabb leszel, az állóképességed javul.

Két héttel a kihívás után voltam a csúcson. Akkor kezdtem el érezni, hogy a testem kipihente magát és olyan energikus voltam, mint soha. Az izmaim is megpihentek, lábamat az égbe tudtam emelni. Aztán futás közben vettem észre, hogy szinte el sem fáradok, az addig megerőltető távolságoktól.

Nyitott szemű meditáció 30 napig, vagyis no stressz és lelki feltöltődés.

A negyedik hét már csak úgy repült és az utolsó órát annyira izgatottan vártam, mintha a nagy Ő- vel lenne randim. Óriási érzés volt mikor az óra végén megtapsoltak minket a többiek, szinte megkönnyeztem, hogy megcsináltuk.

Egy hosszú kapcsolatom lezárása volt számomra ez az időszak, és ebben rengeteget segített a mindennapi mozgás és gondolatok nélküli koncentráció.

9 éve, 2007-ben voltam először Agni jógán (hasonlóan a Bikramhoz, meleg teremben végzett gyakorlás), és 3 évvel később csináltam végig az első kihívást (immáron Bikram jógán), azóta számtalanszor megcsináltam a 30 és egyszer a 60 napos kihívást is. Higgyétek el, megéri!

KIFOGÁSOK

Nincs időm: De van. Csak rá kell szánnod! Beszéld meg a pároddal, férjeddel, szüleiddel, barátaiddal, hogy ez a terved és kérd támogatásukat, segítségüket! Sok jógaközpontban baba/gyerek/tini jógákkal párhuzamosan izzadhatsz a nagy teremben, így nem kifogás a gyerkőc sem.

Nem bírnám ki fizikailag vagy éppen túl öreg/ telt stb. vagyok: A saját határaidnak megfelelően fogod végezni a gyakorlatokat és azok mentén fejlődsz. Meg tudod csinálni!

Lelkileg nem vagyok jól: Szuper, akkor ez a legjobb pillanat, hogy végre magadra figyelj és engedj el mindent, ami fáj vagy nyomaszt.

Próbáljátok ki!

Most induló kihívások:

Bikram Joga Hattyúház - október 5-től (szerintem még becsatlakozhatsz)

Bikram Jóga Központ (Astoria) - október 12-től 60 napos, november 11-től 30 napos

Amasole Jóga Római - október 10-től

Bikram Jóga Szentmihály - november 11-től

Bikram Jóga Buda - október 14-től

Természetesen a teljesség igénye nélkül...

csillagzsuzsi_suel_kicsi1_1.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sculpt-u.blog.hu/api/trackback/id/tr5311784263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2016.10.11. 08:09:44

Mikor lesz az izzó parázson jóga? Meg az oroszlán előtt?

sculpt_u 2016.10.11. 08:18:23

@Burgermeister: :)) Nem tudom, de mindenképpen írok róla ha lesz! Esetleg szólja ha te már voltál!:)

újnickreg 2016.10.11. 09:49:39

Egy ideje szemezek ezzel a jógadologgal :-) Ha még sosem jógáztam "profi" körülmények között, csak néhány otthoni youtube video segítségével (ami leginkább sírva röhögésbe fulladt), akkor gondolom ne rögtön egy 30 napossal kezdjem...mi a véleményed?

sculpt_u 2016.10.11. 09:53:32

@újnickreg: Szia! Le a kalappal ha így elsőre megcsinálod! :)) Nem lehetetlen, de szerintem menj el először egy meleg jógára és nézd meg, hogy tetszik. Már maga a meleg is kihívás elsőre, mert mindenképpen szokatlan élethelyzet. Az első órámon az Atma centerben, azt hittem meghalok. Csak azért nem mentem ki, mert mellettem egy 70 éves nő állt és annyira ciki volt, hogy százszor jobban bírja. Aztán rászoktam...
süti beállítások módosítása