Feltölt - Inspirál - Erőt ad

SculptU

SculptU

Mire számíthatsz egy egyéni Pilates órán?

2016. október 16. - sculpt_u

Több, mint hat évig jártam Adrihoz, gépeken végzett, privát pilates órákra (természetesen gép nélküli órákat is találsz a stúdiók kínálatában, de én a gépesre esküszöm). Mondhatom, hogy neki, illetve a végtelenül szigorú óráinak, köszönhetem azt a szuper erős "core" izomzatomat, amit most már "csak " fenn kell tartanom.

Megkértem, hogy írjon nekünk egy általános összegzést a pilatesről. Olvassátok szeretettel. :)

 " A Pilatest bármikor elkezdheted, sosem késő. Ezt magam is vallom, hiszen én is felnőttként ismerkedtem meg ennek a csodás technikának a hatásaival. Eredetileg sérült táncosok rehabilitációjára fejlesztették ki a módszert, így nyújt, erősít, szálkásít, viszont mindezt úgy, hogy közben kíméli az izületeket, különös tekintettel a deréktáji szakaszra. 

Mikor megismertem ezt az intelligens rendszert, 34 éves voltam, és még az operaház aktív táncművésze. Kezdetben még nekem is nehéz volt követnem a légzés és mozgás összhangját és komoly izomlázat okoztak a nagyon precízen végrehajtott gyakorlatok. Mégis éreztem, hogy ez valami nagyon jó dolog, és valóban egyszer csak jött az áttörés, és szerelembe estem. Ez azóta is tart, több mint 10 éve.

a_hjpg.jpg

Tökéletes kiegészítője volt táncosi pályámnak: testudatosságot hozott, nőtt az erőnlétem, magasabb lett a lábemelésem, és melyik balerina ne örülne ennek?! Most, amikor már búcsút kényszerültem inteni a színpadnak, a Pilates továbbra is fontos része az életemnek. Áthadhatom tapasztalatomat, tudásomat másoknak, teljes szívemet beladva egy-egy órába. Mivel egyéni órákról van szó, az intuicióim is latba vetem a tökéletes munka érdekében. Bármikor elkezdhető, és talán meg arra is  van a sansz, hogy a  rabjává válj, mint én.

Kifejezetten ajánlom azoknak, akik ülőmunkát végeznek, vagy éppen nem mozognak rendszeresen. Vannak akik hamarabb, és vannak, akik később kezdik el érezni a mozgás hiányát, de előbb utóbb eljön a pillanat, amikor valami fáj, vagy éppen nehezedre esik. Sajnos az izmok valahogy eltünnek, az izompólya összezsugorodik, a tartás egyre rosszabb, de nem kell kétségbe esnünk mert ez a mozgásforma kíméletesen építi újjá a tested.

Elsőre az óra sokkoló lehet. Rengeteg dologra kell figyelned. Koncentrálni kell végig, 60 percen át. Ott áll egy gép, mint egy középkori kinzóeszkoz: lánc, rugók, kötelek. Rengeteg furcsa és szokatlan gyakorlatba vezet bele az oktató, de nem kell megijedni. Jön a sok információ: kifúj, szorítsd, tartsd, húzd le, engedd el, billents, semleges. Ezeket mind- mind meg kell tanulnod értelmezni és alkalmazni. Egy jó oktató először az alapokba vezet be, függetlenül attól, hogy milyen fizikai állapotban vagy. A végén a kitartó precíz munka meghozza gyümölcsét.

A változást érezni fogod,  kellemesebb, komfortosabb testérzet, közérzet társul a mozgás mellé. Érdemes lesz magaddal szemben türelmesnek lenni, idővel érthetőbbé válik a rendszer, de  unalmassá soha. Mindig van újabb kihívás, újabb és újabb eszközök, haladó gyakorlatok. Biztosan jönnek majd a bókok. A nadrág valóban  nagyobb lesz, viszont  a kilók maradnak, hiszen a test átalakul, sokkal izmosabb és feszesebb lesz. Egyre többször érzel majd késztetést, hogy kihúzd magad. Elmulnak a derék, és hátfájdalmak. Majd a heti 1-2 Pilates elmaradhatatlan része  lesz az életednek. Jobban érzed majd magad, tartásod egyenes és büszke lesz és mindezt a nőies formák megtartása mellett éred el, hiszen arra fókuszálunk, hogy a mélyizomzat megerősödjön, hogy rugalmasak, de tónusosak legyenek az izmaid.  Egy tanítványom mesélte, hogy  fiatalkori énjét is tulszárnyalva, végigtáncolt egy koncertet, és még csak el sem fáradt. Aki kipróbálja, az a legtöbb esetben szuperlativuszokban mesél az átalakulásról..."

 Horváth Adrienne_dsc0094b_copy.jpg

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sculpt-u.blog.hu/api/trackback/id/tr6411801707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása